O meni:

Viktorija Rozman Bitenc, svobodna umetnica in slovenska fotografinja, *23. december 1992, Ljubljana.

Raziskujem vse kar je nenavadno in očem skrito. Največja ljubezen so mi zapuščene zgradbe in ljudje z roba. Zgradbe imajo v sebi zgodbe, takšne in drugačne. Vsaka ima svojo življenjsko zgodbo. So kot ljudje. Tudi one imajo v sebi energijo, ki jo oddajajo. Le ta polni mojo notranjo praznino in mi služi za pomoč brezdomcem in narkomanom.

V svoj foto objektiv skušam ujeti prav vsak skriti in ne skriti kotiček. Fotografiram zapuščeno, kakor ne zapuščeno in polno energije in svežine.

Življenje je zame raziskovanje, kateremu nikoli ni konca. Zato skušam v svojemu življenju videti, poskusiti, slišati, se naučiti čim več. Nikoli ne vemo, kdaj nas doleti konec naše poti.

Opozorilo / Warning

Vse fotografije so last avtorja tega bloga in so zaščitene z avtorskimi pravicami. Kakršna koli uporaba fotografij mora biti odobrena s strani avtorja.

All photographs are property of author of this blog and are protected by copyright.
Any usage of photos must be approved by the author.

Trailer "Koliko se ljubiš?" (Docum. movie)

ponedeljek, 6. maj 2013

Intervju z MC Ževža #Intervju

Nekega torkovega popoldneva, se je v moje roke ujel...
raper Ževža
Tokrat se ni zapletel pred fotografski objektiv, temveč pred diktafon. Povedal je o sebi, svojemu delu, življenju in še marsičemu, kar ga oblikuje. Ob njem pa je bila tudi njegova punca Tamara Andreuzzi, katera je povedala nekaj besed o mlademu umetniku.
 Fotografirala: Viktorija Rozman

Na kratko se predstavi: "Sem Andročec Matevž, poznate me kot Ževžo. Prihjam iz kraja vodmat, striktno Ljubljana. Predstavljam ta kraj tudi v svojih komadih in dejansko... Ukvarjam se z muziko že od 14 leta."
Kaj te je naudušilo nad glasbo?
"Nad glasbo? Inspiracijo sem vleku vedno iz svojega življenja. To se vid tud v komadih, da dejansko govorim to kar čutm, vidim in slišim. O drugmu sploh ne bi znal govorit kakor o temu."
Koliko si bil star, ko si napisal svoje prvo besedilo?
"HaHa, dobro vprašanje! Amm... 12 let."
O čem je govorilo to besedilo?
"Dobra! O tem, da imaš prijatelja, a te lahko vedno zajebe!"
Torej si izhajal iz življenja, kaj, zakaj, kako, kar se ti je zgodilo. Sklepam, da je prvo besedilo govorilo o tem kako te je en prjatu zajebu. A imam prav?
"Ammm, bolj sem se tega bal, da bi me ta prjatu zajebu. Zato sem mu to hotu razložit skozi beat."
Pa si ta komad uglasbil?
"Ja, sej komad je na internetu. Sam ne bom nobenmu povedu, ker jaz dons, ko ga slišim se sam smejem."
Torej nočeš izdat naslova?
"Naslov je Pesem. (Smeh)"
Pod katerim nickname-om si takrat deloval?
"Eden in edini Ževža!"
Fotografirala: Viktorija Rozman
Tako mi pove odkod izhaja ime Ževža, vzdevek... Matevža, Mevža, Ževža... Svoje umetniško ime, vzdevek je dobil pri svojih osmih letih...
"Dal mi ga je bratranc. Skos smo se igral na igrišču pri babici, pred gasilskem domu na Igu... Sem bil bolj človk ki je bil tak, če ne bo neki dobu, bo silu v to. Če kaj nisem dosegu je bila takoj živčnost, nestrpnost..."
Aja, a tak si ti?
"Ja. Uno, dej morm! Ja kaj si mevža? In potem je prletu on (Bratranec):" On je Ževža!" Od takrat sem Ževža."
Potem si se odloču, da se boš predstavljal s tem imenom tudi v svoji glasbeni karjeri?
"Točno tako! Viki, mene je babica klicala Ževža. Potem veš kolk sem ga razširu. (Smeh)"
Pove mi svoje začetke snemanja...
Reku si, da si se začel ukvarjat s glasbo s 12 leti. Si potem takrat tudi uglasbil svoja besedila?
"Sem že takrat komad posnel... Home made varjanta... Računalnik, nek program za muziko, vse skp je šumel, nič se ni razumel... Ampak jaz sem bil za tist čas tok vesel, da sem posnel. Tako smo začel, ane? Skos sem rinu v nekaj boljšga, v ambicije, kakor jih imam še danes v muziki. Se ne končajo."
Zakaj prav rap glasba?
"A veš, da mi počas že najeda, ko mi kdo prav:" A ti si pa un raper?!" Ne! Jaz nisem raper, jaz sem svobodni umetnik. Bom šou na vse poti in striktno samo hip hop, leta 90, old school, kar men full sede poslušat..."
K temu doda še to, da bo vedno ostal pri vinil ploščah, z novimi ambicijami.

Kdaj napišeš besedila, ki jih pišeš? Jih pišeš v nekemu elementu, ko imaš inspiracijo in jo zapišeš... Tako te bom vprašala... Kakšna čustva si imel v sebi, ko si napisal večino svojih besedil?
"Nikol si nisel zadal cilja, zdaj bom pa napisu komad za svojo punco al pa kej tazga. Vedno je izletelo iz mene. Freestyle mi je bil vedno zanimiv in tako sem tut začel. Daš si beat v slušalke, hodiš po cesti in vidiš... Izberaš si nove besede, vse vidiš kar vidiš in o tem govoriš. Tako sem začel izhajat iz tega. Vedno ko sem bil starejši, bolj so me zanimale splošne stvari. Ljudem razložiš preko melodije..."
Si ti tudi mnenja, da je bistvo rap-a v besedilu?
"Sporočilo. Imaš full enih MC-jev, ki full dobro rap-ajo, imajo dober flow, povejo pa pol kurca. A štekaš?"
Ja sestrinjam s tem...
"Poznam full takih ljudi, mi je všeč njihova muzika, ampak odnesu pa od njega nism nč. Morš lovit vsako besedo, da si lahko narediš povzetek..."

Ko ga vprašam po Slovenski glasbeni sceni mi zarap-a...
"Upgrade-u sem sebe, upgrade-u sem flow, scena je leva, kurac pa pol!"
Torej je zate slovenska glasbena scena "u kurcu"?
" Crap! Tut jaz sem zanjo kurac, tako da hočem pridet čez njo. (Smeh)"
Da gremo malo bolj v politično vodo, državo... Omenil si, da je Slovenska glasbena scena v kurcu. Nasplošno Slovenija svojih umetnikov ne spoštuje in ne ceni. Se ti zdi, da se bo to mogoče kdaj spremenil?
"Dvomim, ampak močno upam v to!"
Kaj bi naredil, da bi se to spremenil?
"Veš kako je... En sam člen tega ne bo obrnu. 1 proti 100 je kriza. Več mi pomeni ta 1, kakor tistih 100 lažnih."
Številke mu ne pomenijo ničesar...
"Lepo je nastopat na GR (Gospodarskem razstavišču) pred 1000 ljudmi. Ampak je lepše videt, ko te povabijo na 50 letnico, ko prideš odrap-at za slavljenko. Jaz pravim tako... Čeprav je bilo moje življenje na slabem glasu, kar se tiče moje življenjske poti. Kar se tiče čustev, sem pa močen. Nimam 3 miljone ogledovna Youtube, imam dva oka ki me spremljata!"
V hecu ga vprašam kaj je po horoskopu... Zazdi se mi, da nekaj zemeljskega in res je tako. Kozorogi, trmasti, vztrajni. Želimo dobiti to kar si želimo. Ostajamo močni ne glede na vse in nas neka negativa ne zbije.
"Problem je to, da sem direkten mal preveč. Ljudem se hitr zameriš. Dejansko poveš jim resnico. Komad - Ne me učit govori o tem, da resnica boli. Ko prideš nekam in poveš svoje mnenje, katero je direktno - izpadeš debil."
 
Ne me učit je komad s katerim je bil Ževža najbolj udaren. Med drugim je bil to tudi njegov prvi videospot.

"Jaz da se delam kretena, ne bom izpadel takšen debil. In potem mi pravijo, da se jaz prodam. Komu?" mi pove v nekemu elementu, ko govoriva o novi oddaji La toye. Na veliko zgrajava Slovensko sceno, saj so na sceni isti obrazi, brez novosti...
"Vse je isto, samo cene so drugačne. Vedno dražje bo vse (Smeh). Verjamem ljudem, ki imajo neke ambicije in jih hočjo uresničit, neuspešno. Logika! Pride človk, ki dela muziko na 10 televizij, od tega ga 1 vzame in še ta mu da mogoče priložnost! Kako bo človk delu? Danes hočš imet založbo, manegerja... Ja itak!... Vsak bi rad samo zaslužu na teb."
Dela na temu, da prihodnje mesece predstavi svoje delo v drugačni luči. V stilu katerega, ljudje ne pričakujejo. Nekaj novega, nekaj drugačnega. 
Povdari star pregovor:" Roka roko umije!" Dobro se z dobrim vrača.

Prvi solo komad je bil - Vse se da. V svoji glasbeni karjeri bi posebaj izpostavil komad - Gledam nase. Ni ga še zunaj, a  je res TOP. Pričakujemo lahko velik BAAAAM! Tukaj pa predstavljam delček te pesmi...
"To da delam musko, itak si že slišu. Ne rabim te pozornosti..."
Povdari pa tudi pesmi, katere so bile posvečeni njegovi punci Tamari. Posvetil ji je 4 pesmi, meni pa se je najbolj utisnila v spomin pesem - Želim si.
Fotografirala: Viktorija Rozman
"Sem zelo čustven človk. Želim si, s tem sem hotel povedat, da mi ni samo do sexa, drog in rock'n'rolla. Sem človek, ki zna delit." Prepričan je v to, da je našel to kar si je želel.
"Kako si se lahko zaljubil v petih dneh? Lažje kot ti v enemu mescu, važna je ljubezen. To je isto kot hrana. Če boš jedu nekej dobrega, boš to jedu tudi ko boš sit."
Predstavi mi nekaj sebi in poslušalcem najljubših pesmi in njihovo sporočilo.
"Ne me učit, sporočilo tega je, da ne potrebujem predavanja od ljudi, kateri mi dajejo neke neumne nasvete, ki jih nikol ne bom vzel. Vedno sem poslušal starejše ampak sem vedno vzel stvari, ki so bile v moj prid."
Ževža je nekaj časa imel tudi svojo glasbeno skupino, katero ste sestavljali beatboxer David Wizz Zaggy, Borut Šemerl in Kaja Židanek.
Fotografirala: Viktorija Rozman
Tukaj pa je tudi krajši posnetek iz njihovega nastopa na Gas Tuning Showu v Ljubljani leta 2012. 
 

Vprašam ga po inspiraciji do dela...
"Tok ljudi me je v življenju zapustil. Tako je glasba ostala edina, ki me ne bo nikoli zapustila. V lajfu sem doživel svega i svašta. Muska mi je kot dnevnik. Eni pišejo dnevnik, jaz pišem glasbo. Dosti časa nisem imel nikogar, do kogar bi se lahko zateku. Skozi glasbo sem se izpovedoval sam sebi in preko tega drugim..."
Dotakneva se brezdomstva in življenja na ulici. Življenje na njej ga je motiviralo, da je vztrajal naprej. Pri tem ga vprašam, kako je izgledalo njegovo življenje na ulici...
"Amm, bom reku tako... Ostal sem na ulici čez noč, zaradi določenih družinskih stvari. Med drugim sem se tudi sam odločil zato, da vidim kakšno je življenje na ulici... Če si ti na ulici, nisi nič manj vreden."
Tukaj bi dodala izrek:" Ti nisi nič več vreden ali manj vreden kakor jaz. Ti si meni enakovreden!"
"Dvomim, da bomo kdaj vsi enakovredni, ker nas preveč delijo na nivoje. Človek je lahk odanes imel vse, jutri lahko izgubi vse. Tega se ne zavedajo tisti, ki imajo vse."
Marsikdo ljudi, ki so na ulici, na drogi, ki imajo kakršno koli družinsko ali drugo problematiko sklepajo za manj vredno. Te ljudje imajo marsikdaj v sebi izkušnje, ki jih marsikdo nikoli ne bo doživel. Prav tako si ti v svojemu življenju doživel življenje na ulici...
"Dosti ljudi je, kateri mislijo daj eu lica lahko življenje. Da bi se moral vrniti na ta nivo, me ne bi bilo nič strah."
Kje si pa spal?
"Povsod, od bloka, do kleti. So določeni ljudje, ki so mi pomagali, mi omogočili, da sem se za nekaj ur lahko ulegel na toplo posteljo."
Fotografirala: Viktorija Rozman
Po govoru o brezdomstvu hitro preideva na pogovor o drogi... Ževža pri tem pove, da zanj vse droge niso isto, v čemer tudi sama sestrinjam. Pove:" Koliko ljudi je umrlo zaradi alkohola in koliko zaradi trave?! Pa si poglejmo statistiko."
Fotografirala: Viktorija Rozman
Hitro ujamem in postavem vprašanja tudi njegovi punci Tamari Andreuzzi. Povprašam jo o štirih pesmih, katere je mladi raper posvetil svoji edini Tamari. Kaj si začutila, ko si videla, da je komad zate? Kako gledaš na to?
"To se mi zdi najlepše darilo, ki ga oseba lahko da osebi. Prvi komad je bil - Ob tebi bom. Vsak komad se na drugačen način dotakne srca, ker itak vsak komadi ma drugačlno besedilo. S vsakim komadom mi da vedeti, da je moj. Zadnji komad Rožica, ko sem slišala končni izdelek, sem se zjokala kot dež. V njem mi je povedal vse, kar čuti. Ne morem opisati, kakšni občutki so to. To je zame nekaj najljubšega na svetu."
Prej mi ni znal povedati točno vseh komadov, katere je posvetil tebi. Naslovi so kateri?...
"Prvi je bil - Ob tebi bom, potem je bil - Želim si, sledi - Zaljubiš se lahko in na koncu še - Rožica. Vsi so na nek način povezani s mano."
Kaj se ti zdi najbolj udarna scena, katero je za Slovensko sceno naredil?
"Rap-a besedila, ki jih je sam doživel. Imaš mnogo raperjov, ki rap-ajo o tem kako imajo veliko bejb, denarja... V svojih besedilih govori o sebi, življenju. Več ljudi se lahko najde v njegovih komadih, kako v komadih, ki govorijo o denarju in ženskah."
Podpiraš ga kot njegova punca in ga vedno boš...
Povedal mi je, da v bližnji prihodnosti namerava izdati svojo plato, mi poveš kaj več o tem, da ne bo skrivnost...
"Večinoma slišim sproti, ko mi kaj pokaže. Sliši se dobro, mislim da bo nova plata nekaj drugačnega, boljšega kot do sedaj. Mislim, da nas bo vse presenetilo."

Tukaj pa dodajam še video posnetek in nekaj fotografij s zadnjega dogodka dne 4.5.2013, ko je Ževža nastopal na dobrodelni prireditvi: Brez sape za pljučno hipertenzijo.
Več videoposnetkov si lahko ogledate na URL naslovih:
http://www.youtube.com/watch?v=OAwUpYXmat4 - Ne me učit
http://www.youtube.com/watch?v=crhG0MzBqa0 - Dej mi in Kaj bi dal 

Fotografirala: Viktorija Rozman Bitenc
Upam, da ste izvedeli kaj več, novega o hip hop Ževži in njegovemu ustvarjanju in življenju.

Intervju opravila: Viktorija Rozman Bitenc